Turska kompanija Cengiz koja je vlasnik sarajevskog sedmičnika Stav i portala Faktor.ba obavijestila je urednike i novinare ovih medija da ubuduće ne smiju kritikovati federalnog premijera Nermina Nikšića i upravu Javnog preduzeća Autoceste FBiH, saznaje Istraga.ba iz više nezavisnih izvora.

Nakon što je stigla službena obavijest, Stav i Faktor nisu objavili nijedan negativan tekst o Nerminu Nikšiću koji je tokom svog prvog premijerskog mandata zapravo uveo turski Cengiz Insaat u poslove cestogradnje u Federaciji BiH.

Portale Stav i Faktor osnovala je kompanija Simurg media d.o.o. Sarajevo., čiji je osnivač, opet, turska kompanija Cengiz Insaat. Cengiz je, u međuvremenu, vlasništvo nad Simurg media prebacio  na kompaniju Eti Bakir anonim Sirketi koja je dio holdinga u vlasništvu Cengiz Insaata.

Podsjećamo, tokom mandata federalnog premijera Nermina Nikšića Cengiz Insaat je dobio prve poslove u Bosni i Hercegovini.  U avgustu 2012. godine tadašnji direktori Cengiza i JP Autoceste FBIH potpisali su ugovor o izgradnji dionice autoputa Lepenica-Suhodol.

“Realizacijom tog ugovora, kako je nakon potpisivanja izjavio Karić, stavit će se u funkciju novih 5,5 km autoceste na Koridoru Vc. Ukupna vrijednost radova je oko 150 miliona KM, a sredstva su osigurana putem kreditne linije Evropske investicijske banke.  Potpisivanjem tog ugovora nastavlja se izgradnja dionice Vlakovo – Tarčin, čija je ukupna dužina 20 km”, saopćeno je iz Vlade FBiH sa Nerminom Nikšićem na čelu.

O bliskosti Cengiza i Nermina Nikšića svjedoče i objave na službenim stranicama SDP-a. Tako je delegacija SDP-a BiH, sa bivšim predsjednikom SDP-a Zlatkom Lagumdžijom i premijerom Nerminom Nikšićem posjetila Cengizovo gradilište nedaleko od Sarajeva.

Nakon što je SDP izgubio izbore, Cengiz se okrenuo novoj vladajućoj strukturi okupljenoj oko SDA. Prema podacima Federalnog ministarstva prometa i komunikacija koje je objavio Fokus.ba,  tur

ski Cengiz je proteklih godina u Federaciji BiH dobio građevinske poslove vrijedne oko 1,2 milijarde KM!

“Firma Cengiz je do sada dobila pet ugovora za gradnju autoceste na Koridoru 5c na području FBiH. U sklopu dionice Vlakovo – Tarčin koja je otvorena 2014. godine potpisani su ugovori za izgradnju poddionica Vlakovo – Lepenica (Lot 3), Lepenica – Suhodol (Lot 2) i Suhodol – Tarčin (Lot 1). Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Vlakovo – Lepenica iznosila je 165.398.441,75 eura s PDV-om, poddionice Lepenica – Suhodol 78.088.148,24 eura s PDV-om i poddionice Suhodol – Tarčin 114.379.578,91 eura s PDV-om. Ovdje treba napomenuti da su ugovori za poddionce Vlakovo – Lepenica i Suhodol – Tarčin završeni ispod ugovorene vrijednosti, dok je na poddionici Lepenica – Suhodol ugovorena cijena probijena za nešto manje od tri milijuna zbog nepredviđenih radova u fazi realizacije projekta. Tvrtka Cengiz izvodila je radove i na dionici Donja Gračanica (Zenica sjever) – Tunel „Zenica“. Vrijednost ugovora za izgradnju dionice Donja Gračanica (Zenica sjever) – Tunel „Zenica“ je 67.360.069,25 eura s PDV-om. Osim navedenih dionica, tvrtka Cengiz trenutno izvodi radove na dionici Poprikuše – Nemila, a vrijednost ugovora za dionicu Poprikuše – Nemila je 208.059.247,42 eura s PDV-om”, odgovorili su u februaru prošle godine iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

U martu ove godine, sad već bivša uprava JP Autoceste FBiH, potpisala je novi ugovor sa Cengizom.

“Javno preduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine i kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S potpisali su danas u Mostaru ugovor o izvođenju radova na dionici autoceste na Koridoru Vc Medakovo – Ozimice, dužine 21,3 kilometar”, saopćeno je iz Vlade FBIH 9. marta ove godine.

Vrijednost ovog posla je 361 milion eura.

Prethodni članakMostarski soko kapetanu Nikšiću zadao agendu: Kako će trojka umiriti Čovića?
Naredni članakDuška Jurišić, Adis Deljković, Jasenka Isović-Tica, Fadil Mandal, Amer Tikveša, Mirela Bubalo …: Kako su “nezavisni” novinari i “analitičari” popunili savjetnička i ambasadorska mjesta u “režimu” sarajevske Trojke