Snijeg koji od jučer pada u našoj državi očito je u duboki zimski san gurnuo lidere političkog projekta Trojka, nametnutog da u sadejstvu sa Draganom Čovićem i Miloradom Dodikom vlada Bosnom i Hercegovinom.

Oglase se povremeno i ciljano, kada treba braniti partijske drugove i prijatelje s onu stranu zakona. Za sve drugo računaju da skrivanjem od odgovornosti i očiju javnosti mogu proći ispod kapi bez da reaguju na opasne društveno – političke procese koji su udarili na temelje Bosne i Hercegovine.

Zvuči kao neka fatamorgana da je Tužilaštvo Bosne i Hercegovine koje vodi Dodikov Milanko Kajganić postupilo po službenoj dužnosti, otvorilo istragu i zatražilo od NSRs informacije o nečemu što bi moglo biti udruživanje radi činjenja više krivičnih djela pa i podrivanje ustavnog poretka. A svojevremeno je Dodik govorio: “Ili Kajganić ili bodljikava žica na ulaz u Tužilaštvo”.

Može li se onda razumno objasniti činjenica da ama baš niko iz bloka SDP, NiP, Naša stranka nije ni najprostijim saopćenjem poslao poruku da su institucije Bosne i Hercegovine spremne braniti ustavni poredak države.

Ništa osim muka koji odzvanja i smrdi na izdajničko ponašanje. Otprilike kao ono kada je ratni zločinac Fikret Abdić kalkulisao i iskalkulisao da mu je bolje sarađivati sa agresorima Franjom Tuđmanom i Slobodanom Miloševićem, a istovremeno vodeći borbu s patriotskim suverenističkim snagama.

U istom rangu je veleizdaja Elmedina Konakovića, Nermina Nikšića i Edina Forte koji zarad koalicionog mira sa Miloradom Dodikom drže glavu u pijesku i ponašaju se kao da je Banjaluka u Južnoj Osetiji, pa im to ne spada u prioritetno djelovanje.

Reakcija Tužilaštva Bosne i Hercegovine i opseg mogućih krivičnih djela na današnjoj posebnoj sjednici NSRs govori o alarmantnosti situacije. Ali to ne dotiče šefa diplomatije koji bi u ovakvoj situaciji zajedno s ministrom odbrane Zukanom Helezom morao tražiti hitan sastanak s Predsjedništvom BiH i uputiti poziv NATO Alijansi za pripravnost.

Jer, sadržaj posebne sjednice NSRs je nedvosmisleno put ka rušenju ustavnog poretka i Dejtonskog mirovnog sporazuma, a u takvoj situaciji država mora da reaguje odlučno i efektno. Odnosno, da pokušaj secesije sasiječe u prvim koracima.

No, umjesto odbrane države i njenog ustavnog poretka Elmedin Konaković i Edin Forto odlučili su se igrati transformersa sa Vladom Kantona Sarajevo pokušavajući spasiti sistem koji su sami urušavali već šest godina.

Dok se Konaković i Forto bave politikanstvom na lokalnom nivou, država klizi prema ozbiljnoj destabilizaciji. Njihova nezainteresiranost i tišina pred prijetnjama secesijom predstavljaju jasnu poruku – prioritet su im lični interesi i politički dogovori, a ne očuvanje teritorijalnog integriteta i ustavnog poretka Bosne i Hercegovine.

Dodikovo ponašanje odavno zahtijeva odlučniju reakciju državnih institucija, ali i međunarodne zajednice koja, barem na papiru, garantuje mir i stabilnost u Bosni i Hercegovini.

Nažalost, lideri Trojke izabrali su da ostanu nijemi svjedoci. Ta šutnja, bez obzira na to da li je motivisana strahom, oportunizmom ili političkim kalkulacijama, nosi katastrofalne posljedice po državu. Jer, dok oni gledaju na drugu stranu, Milorad Dodik neumoljivo gradi politički okvir za secesiju, a Dragan Čović osigurava da njegove ambicije za stvaranje trećeg entiteta ostanu nezaustavljive.

Ovo je trenutak kada država zahtijeva lidere s vizijom, hrabrošću i odlučnošću. Trojka je pokazala da to nije njihov profil. Njihova izdaja države i njenih građana već sada ostavlja tragove koji će se dugo osjećati, a buduće generacije će ih pamtiti kao one koji su u ključnim trenucima izabrali kukavičluk i sebičnost umjesto patriotizma i borbe za Bosnu i Hercegovinu.

Bosna i Hercegovina se, uprkos njihovom izostanku, mora odbraniti. Oni koji ovu zemlju vole i osjećaju odgovornost prema njenoj budućnosti moraju biti spremni i ne dozvoliti da izdajničko ponašanje postane norma. Vrijeme je da se patriotske snage ujedine i zajedno stanu u odbranu onoga što su generacije prije nas krvlju izborile – suverenu i nedjeljivu Bosnu i Hercegovinu.

(NAP)