Javno preduzeće Autoceste FBiH ponovo bi se moglo naći pod lupom javnosti ali i pravosudnih organa zbog sumnjive dodjele ugovora vrijednog 13.244.131,24 sa uračunatim PDV-om za izgradnju bukobrana na dionici Podlugovi – Sarajevo sjever.
Na prvi pogled, riječ je o još jednom infrastrukturnom projektu, no detalji ovog tendera otkrivaju ozbiljne sumnje u zloupotrebu položaja, pogodovanje i izigravanje zakona o javnim nabavkama.
Jedna od najvećih zamjerki odnosi se na način kreiranja tenderske dokumentacije. Uslovi su, prema svemu sudeći, bili skrojeni tako da ih može ispuniti isključivo jedan ponuđač – konzorcij Euro Sjaj d.o.o. Konjic i Coning d.o.o. Sarajevo – čime je eliminisana mogućnost konkurencije i otvoren put za direktnu dodjelu ugovora.
Sumnje dodatno produbljuje činjenica da je jedan od vlasnika firme Euro Sjaj, Jasmin Badžak, nedugo prije raspisivanja tendera kupio firmu Coning, čime je stekao reference neophodne za učešće na tenderu. Iako se Euro Sjaj primarno bavi cinčanjem i zaštitom metala, bez iskustva u ugradnji bukobrana, akvizicijom Coninga formalno su zadovoljili tenderske uslove.
Cijeli slučaj postaje još intrigantniji kada se u obzir uzme mreža povezanosti aktera. Na istoj adresi Donje Polje br. 42 kao i Euro Sjaj registrovana je i firma CTK, u vlasništvu, Harisa Nikšića, sina premijera FBiH Nermina Nikšića, a u kojoj je suvlasnik bio i Elvedin Grabovica, bivši direktor Elektroprivrede BiH i blizak saradnik Jasmina Badžaka.
Jedan od najjasnijih pokazatelja izostanka tržišne konkurencije jeste cijena ugovora. Dok se uobičajeno na tenderima Autocesta FBiH ugovori sklapaju uz popust od 30–40% u odnosu na procijenjenu vrijednost, u ovom slučaju razlika je zanemariva – svega 230 KM manje od procijenjenih 11.320.000 KM bez PDV-a. Jasno je da stvarne konkurencije nije bilo.
Prema dostupnim informacijama, ključnu ulogu u dodjeli ugovora imao je upravo Elvedin Grabovica, koji sa Badžakom već ima historiju zajedničkog djelovanja – od neuspješnog vođenja FK Željezničar do sadašnjih unosnih građevinskih poslova. Pored njih, kao politički pokrovitelji projekta navode se i Nermin Nikšić i Dragan Čović, čiji utjecaj na raspodjelu velikih ugovora u Federaciji BiH ostaje netaknut.
NAP