Bukobrani

Konjički biznizmen kao “dvorski graditelj”: Zagrljaj sa Čovićem i Nikšićem, nagrada “Večernjakov pečat”, pa novi tender

Badzak

Nermin Nikšić i Dragan Čović su u posljednjih dvije godine postigli mnogo kompromisa, što javnih što tajnih, uglavnom štetnih po Federaciju BiH. Jedan od tih štetnih kompromisa jeste da se direktorske pozicije obje federalne kompanije zadužene za cestogradnju – Ceste FBiH i Autoceste FBiH, predaju u ruke HDZ-a.

Budući da je Nikšić bio srdačan prema Čoviću, i lider HDZ-a ima puno razumijevanja za njega. Posebno za njegove prijatelje iz poslovnog svijeta…

Na naslovnoj fotografiji ovog teksta čovjek koji stoji u sredini i koji je zagrlio Nikšića i Čovića je konjički biznismen Jasmin Badžak, (su)vlasnik više kompanija i dobitnik prestižne HDZ-ove nagrade “Večernjakov pečat” za privrednika godine 2023.

Prema informacijama poslovnog portala Companywall Jasmin Badžak je 4. februara 2021. godine postao suvlasnik kompanije Coning d.o.o.. Ta kompanija je postojala već desetak godina a bavila se projektovanjem, izvođenjem, nadzorom, inžinjeringom i konsaltingom. Ulazak u vlasništvo ove kompanije Badžaku je otvorilo put u poslove sa državom na izgradnji Koridora 5c.

Već krajem naredne 2022. godine kompanija Coning potpisuje ugovor sa kineskom kompanijom China State Construction Egineering i preuzima radove na izgradnji Zaštite od buke na poddionici Počitelj – Zvirovići na Koridocu Vc. Vrijednost ovog ugovora bila je 180 hiljada eura.

Ovaj posao će kompaniju Coning “kvalificirati” i za naredni daleko izdašniji ugovor vrijednosti nešto više od 13 miliona KM. Posao izgradnje bukobrana na cionici Podlugovi – Sarajevo sjever, umjesto kineske kompanije kao u prethodnom slučaju, pod sumnjivim okolnostima dodijelile su Autoceste FBiH.

Portal Patria izvijestio je da raspisani tender na kojem je “pobijedio” Coning otkriva ozbiljne sumnje u zloupotrebu položaja, pogodovanje i izigravanje zakona o javnim nabavkama.

Uslovi su, navodi se, po svemu sudeći bili skrojeni tako da ih može ispuniti isključivo jedan ponuđač – konzorcij Euro Sjaj d.o.o. Konjic i Coning d.o.o. Sarajevo – čime je eliminisana mogućnost konkurencije i otvoren put za direktnu dodjelu ugovora.

Sumnje dodatno produbljuje, pisali su mediji, i to što je za ovaj posao sklopljen konzorcij firme Euro Sjaj i Coninga. Naime, Euro Sjaj je zapravo porodična kompanija Jasmina Badžaka, kompanija po kojoj je on poznat javnosti i kompanija sa preko 500 zaposlenih.

Međutim, ta kompanija se primarno bavi cinčanjem i zaštitom metala, bez iskustva u ugradnji bukobrana, pa se postavlja pitanje zašto je uopće Badžak odlučio da svoj Eurosjaj uključi u posao gradnje na Koridoru Vc kada nema ranije iskustvo u ugradnji bukobrana.

Odgovor, potvrđuju nam eksperti, nije uopće tako komplikovan. Prvi razlog je da su “ubacivanjem” Euro Sjaja u ovaj posao kompaniji obezbijeđene pretpostavke i poslovne reference za sljedeće tendere, a drugi da je time ostavljen dojam “nepobjedivosti” na tenderu  – druge kompanije su obeshrabrene da konkurišu za ovaj posao. To se zapravo i desilo – ponuda Euro Sjaja i Coninga je bila jedina i kao takva je i prihvaćena.

Izostanak tržišne konkurencije Patria je dokazala i na drugom primjeru – cijeni ugovora. Dok se uobičajeno na tenderima Autocesta FBiH ugovori sklapaju uz popust od 30–40% u odnosu na procijenjenu vrijednost, u ovom slučaju razlika je zanemariva – svega 230 KM manje od procijenjenih 11.320.000 KM bez PDV-a. Jasno je da stvarne konkurencije nije bilo, navodi se u istraživačkom tekstu.

Neposredno nakon što su Euro Sjaj i Coning “pobijedili” na tenderu za ugradnju bokobrana na dionici Podlugovi – Sarajevo Sjever od oko 13 miliona KM, uslijedila je i nagrada Večernjakov pečat za privrednika godine Jasminu Badžaku.

No, ostaje pitanje – zašto se sve ovo radi? Zašto se na ovaj poprilično providan odvijaju sumnjivi poslovni dogovori?

Namjera je, prema informacijama Slobodne Bosne, da kompanije sada već “dvorskog graditelja” Jasmina Badžaka steknu reference i pripreme za naredne daleko vrijednije projekte ugradnje bukobrana na novim dionicama na Koridoru 5c i na dionicama u izgradnji na kojima bi ponovo bile “jedini ponuđač”.

Radi se prije svega o dvije izuzetno skupe dionice koje su Badžaku posebno interesantne: dionica Ozimice – Poprikuše i poddionica Vranduk – Ponirak.

Dionica Ozimica – Poprikuše duga je 12,8 kilometara a procijenjena vrijednost izgradnje iznosi oko 665 miliona KM. Prema ranije objavljenim informacijama, koje se mogu pronaći i na stranici JP Autocesta FBiH, ova dionica će se finansirati kreditom Evropske investicijske banke od 340 miliona maraka.

Druga poddionica Vranduk – Ponirak duga je 5,3 kilometara i poznata je po ozbiljnom korupcijskom skandalu zbog koje je uhapšeno 15 osoba, uglavnom sadašnjih i bivših članova uprave Autocesta Federacije, pod optužbom da su Autoceste FBiH oštećene za blizu 20 miliona KM.

(Slobodna Bosna)

Istraga.ba je sada dostupna na Google Play i App Store. Preuzmite aplikaciju i pratite najnovije vijesti na svojim uređajima.

NAPP

Kako je Vukanović postao zajednički neprijatelj HDZ-u i SDP-u?

Vlada-FBiH-20

Ni promjena revizora ne pomaže: Nikšićeva Vlada prošlu godinu završila sa 180 miliona deficita. Istovremeno se zadužili za 533 miliona maraka!

hdz-trojka-24

Čović fokus prebacio na Federaciju BiH: Krišto neće pokrenuti proceduru imenovanja Vukanovića, ni Schmidta ne zanima blokada

hdz-trojka-20

Politički haos: Trojka pod mentorstvom Čovića nastavlja staru matricu

HB

Čović: "Herceg Bosna" je sačuvala Bosnu i Hercegovinu

IstaknutaSlikaBiloKudaDodikCovic-15

Kreće nova runda ubjeđivanja javnosti da Čović i Dodik raskidaju strateški savez

schmid-covic-11

Rezolucija koja je uzdrmala etnokrate: Dok Evropski parlament traži kraj etničke podjele BiH, Čović traži kraj OHR-a

Covic-Niksic

Stručna analiza Nikšićevog "strujnog udara": U ljetnom periodu struja za kupce EP Herceg-Bosne 30 posto jeftinija u odnosu na struju koju plaćaju kupci EP BiH!

hase Tirić

Donosimo sve detalje o slučaju "pedofilija": Crni labud u stupici crnjih Pantera!

lasic -

Stigla službena obavijest iz Venecije: Evropski tužilac otvorio istragu protiv čelnika Autocesta. Lasić, Dževlan i Trhulj mijenjali ponude da bi zloupotrijebili novac Evropske investicijske banke!

Vijece-ministara-14

Skriveni dio usvojene Reformske agende: Ministri iz Trojke odustali od državnog zakona o gasu!

Vaskovic

Spavaj, Stari: Slobodan Vasković - novinarski Bora Čorba koji je umro u egzilu!

incident Tuzla

Podignuta optužnica protiv Ahmeda Kastratija: Objavljujemo snimak na kojem se vidi ubistvo Saše Vilušića. Ubistvu prethodio sukob sa Amarom Orićem

Siniša Zenica

Sky prepiske otkrivaju ko je pomagao ubici Zenici: Veljko Ražnatović je predao pare ljudima iz Banje Luke. U sve su bili umiješani Carinik Zdravko i pomoćnik ministra Nikola Sladoje!

Selak ubica

Prva odluka neustavnog ministra pravde Republike Srpske: Goran Selak naredio da se prijevremeno iz zatvora u Foči pusti zloglasni ubica Siniša Petrić Zenica

bh-telecom-4

''BH Telecom'' i preuzimanje ''Telemacha'': Šumovi u komunikaciji

Možda vas zanima

nermin-niksic-09092015-JB-1914-1024x683-1-2

Povlašteni položaj za premijerovog sina: Firmi čiji je suvlasnik sin Nermina Nikšića mjesečno se iz Igmana isplaćuje između 100 i 150 hiljada KM

Policija rs

Zbog napada na policajce: Uhapšen savjetnik direktora Policije RS-a

Vlada-Kantona-S

Kanton Sarajevo se zadužio za dodatnih 22 miliona eura: Prihvaćen Sporazum o zajmu između BiH i IBRD-om za projekat "Unapređenje kvalitete zraka"

reis-kavazovic

Analiza Harisa Imamovića: Koliko slobode Trojka dopušta reisu?