Ured za reviziju institucija u Federaciji Bosne i Hercegovine objavio je izvještaj o finansijskoj reviziji Grada Zenica u kojem su utvrđena kršenja Zakona o javnim nabavkama BiH.
Revizori navode da za usluge zimskog održavanja puteva procijenjena vrijednost određenih nabavki nije utvrđena na propisani način, te su shodno zaključku Vijeća zaključeni ugovori vrijednosti od 1.020.568 KM bez provedenih postupaka javnih nabavki.
“Tenderska dokumentacija ne sadrži neophodne informacije i pojašnjenja jer sadrži nepredviđene radove (kod nabavke radova na izgradnji zatvorenog olimpijskog bazena, zgradi Službe hitne medicinske pomoći i sanaciji krovnih ploha zgrade Bosanskog narodnog pozorišta), u pojedinim nisu utvrđeni mjesto isporuke i izvođenje radova (kod nabavke materijala za betoniranje nerazvrstanih cesta), dužine puteva i rokovi izvođenja radova (kod nabavke radova na redovnom održavanju gradskih ulica, lokalnih i nerazvrstanih cesta), a kod nabavke terenskog vozila tehničke specifikacije nisu sačinjene na način da se osigura pravična i aktivna konkurencija”, ističu revizori.
Ugovori za sezonu 2023/24 zaključeni su sa ‘Komgrad-Ze’ d.o.o. i ‘ALBA Zenica’ d.o.o.
Za obavljanje određenih poslova komunalne djelatnosti Grad Zenica je sa preduzećem ALBA potpisao 23.10.2019. godine ugovor na period od 20 godina koji predstavlja produženje saradnje uspostavljene ugovorom o komunalnim djelatnostima iz 1999. godine.
Grad Zenica je nabavku izvođenja radova na redovnom održavanju gradskih ulica, lokalnih i nerazvrstanih cesta proveo putem otvorenog postupka. Odlukom od 20.03.2023. godine pokrenut je postupak procijene vrijednosti 761.670 KM uz primjenu kriterija najniže cijene. Tenderska dokumentacija ne sadrži podatke o dionicama i dužini puteva koji su predmet održavanja, te rokove za izvođenje radova. Nakon što je 13 kompanija preuzelo tendersku dokumentaciju, zaprimljene su četiri ponude. Grad Zenica je 14.06. 2023. sa izvođačem radova “Komgrad-Ze” d.o.o. Zenica zaključio okvirni sporazum u vrijednosti od 753.450 KM.
“S obzirom na to da tenderskom dokumentacijom nisu utvrđene dionice i dužine puteva, te rokovi za izvođenje radova, konstatujemo da neophodne informacije i pojašnjenja na osnovu kojih ponuđači mogu pripremiti svoje ponude nisu jasno definisana, što nije u sladu s članom 53. Zakona o javnim nabavkama”, navodi se.
Nepravilnosti je bilo i prilikom nabavke materijala za betoniranje nerazvrstanih cesta, a koja je provedena putem otvorenog postupka.
Odlukom od 1. 8. 2023. godine pokrenut je postupak procijenjene vrijednosti 649.935 KM uz primjenu kriterija najniže cijene. Nakon što su osam pravnih lica preuzelo tendersku dokumentaciju, zaprimljena je jedna ponuda. Tenderskom dokumentacijom nisu utvrđene lokacije na koje je potrebno dopremiti materijal, a nije predviđeno obavljanje i obračun usluge prijevoza. Također, navedeno je da je isporučilac obavezan isporučiti materijal u roku jednog dana, ali nije navedeno od kada počinje teći rok za isporuku.
Grad je 28. 9. 2023. godine zaključio okvirni sporazum sa dobavljačem ‘Almy’ d.o.o. Zenica u vrijednosti od 648.808 KM. Prema prezentiranim podacima okvirni sporazum je realizovan u iznosu od 648.794 KM.
“S obzirom na to da tenderskom dokumentacijom nisu utvrđene lokacije na koje je potrebno dopremiti materijal, a nije predviđeno obavljanje i obračun usluge prevoza, te da rok za isporuku materijala nije precizno definisan, konstatujemo da neophodne informacije i pojašnjenja na osnovu kojih ponuđači mogu pripremiti svoje ponude nisu jasno definisana, što nije u skladu s članom 53. Zakona o javnim nabavkama. Kaznene odredbe za kašnjenje pri isporuci materijala nisu identično definisane tenderskom dokumentacijom i pojedinačnim ugovorima, što nije u skladu sa članom 72. Zakona o javnim nabavkama, prema kojem se prilikom dodjele ugovora uslovi utvrđeni u tenderskoj dokumentaciji ne mogu mijenjati”, navodi se.